Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 6. lipnja 2016.

Porod - kakav je to osjećaj?

Učenje o tehničkom aspektu poroda je sigurno korisno, ali niti najdeblji medicinski udžbenik ne može odgovoriti na pitanje koje muči gotovo sve trudnice - Kakav je to uopće osjećaj roditi dijete?

Jedini pravi način da se to sazna je osobno iskustvo, teško izvedivo za prvorotke. Stoga na jednom portalu su pitali majke da opišu u kratkim crtama svoj porod. Nitko ne može predvidjeti kakav će porod imati, ali čuti tuđa iskustva mogu pomoći u pripremi za ovaj veliki događaj.

Porod je kao kutija s čokoladama

Porod je drugačiji za svaku ženu, s boli koja varira od umjerene do ekstremne. Čak i epiduralna varira. Jedna je majka rekla "porod je kao kutija s čokoladicama, nikad ne znaš koju ćeš dobiti".
Niže je lista opisa doživljaja poroda nekih sadašnjih majki:
  • Bol je bila iritirajuća ali ne i nepodnošljiva.
  • Imala sam vrlo jake bolove.
  • Kontakcije su bile poput grčeva u mišićima i nisu bile jako bolne.
  • Bol je bila sveobuhvatna.
  • Prvo nisam ni znala da je porod počeo, već sam mislila da me crijeva tjeraju na veliku nuždu. Do vremena dolaska u bolnicu bila sam 10 cm otvorena. Bolilo je, ali ne strašno.
  • Osjećala sam se kao da me pregazio vlak.
  • Molila sam supruga da me baci iz auta na putu do bolnice koliko me jako boljelo.
  • Bilo je blizu bezbolnosti zahvaljujući pripremama koje sam radila u trudnoći.
  • Porod je bio induciran i rano sam dobila epiduralnu, tako da sam osjetila tek manje kontrakcije.
  • Epiduralna me nije rješila svih bolova kao što sam se nadala. Osjećala sam pritisak svakog truda i bol pri izlasku glave.
  • Imala sam trudove popu menstrualnih bolova dok nisam dobila epiduralnu. Tada sam samo čekala.
  • Bolno, dok nisam dobila epiduralnu! Spasila mi je život.
  • Osjećala sam većinu boli, čak i nakon epiduralne.

Grčevi

Mnoge majke su ispričale kako su trudove osjećale kao ekstremnu verziju menstrualnih grčeva, dok su ih druge opisivale poput grčenja crijeva zbog plinova ili crijevne viroze.
  • Moji trudovi su bili poput menstrualnih grčeva na steroidima.
  • Grčenje se spuštalo od vrha trbuha do pubičnog područja.
  • Strašan grč koji je počinjao u leđima i širio se u trbuh.
  • Vrlo bolno grčenje i stezanje koje je počinjalo na vrhu maternice i širilo se prema dolje i kroz leđa.
  • Jaki menstrualni grčevi koji dođu i odu. Počinjali su nisko i penjali se u trbuh i okolo u donji dio leđa.
  • Poput grčeva koji se jave uz groznu crijevnu virozu, samo što traju dulje.

Stezanje

Neke su žene opisale porod poput stezanja radije nego grčenje.
  • Bilo je to kao da mi se cijeli trbuh stišće u bolnu malu loptu. Ali trudovi nisu uopće bili nepodnošljivi.
  • Doslovno sam osjećala kako se mišići maternice stišću.
  • Trudovi su bili kao da mi se cijelo tijelo stišće.
  • Bilo je kao da mi netko povlači kožu na leđima dok ne postane vrlo uska i zatim ju tako drži minutu pa pusti.
  • Imala sam stezanja preko cijelog trbuha koja su se širila u rektum i donji dio leđa.
  • Bilo je kao da mi netko stišće trbuh svake dvije do tri minute.

Bombardiranje

  • Trudovi su bili kao da me netko vrlo jako udarao .
  • Svaki trud sam osjetila kao udarac u trbuh - ali takav da izbije dah iz tijela.
  • Bilo mi je kao da me netko udara istovremeno sprijeda u trbuh i u leđa, ali samo kada je epiduralna prestala djelovati.

Probadanje

U nekim slučajevima, trudovi su više oštri nego tupi.
  • Bilo je kao da se nabodeš na užarenu cijev.
  • Bilo je kao da je netko uzeo nož i upiknuo ga u vrh trbuha i zatim lagano vukao prema dolje u stidnu kost. Zatim stao na par minuta i opet počeo ispočetka.
  • Bilo je kao da nož prolazi kroz cerviks.

Pečenje

Nekoliko mama je osjećalo pečenje tijekom trudova i izgona djeteta.
  • Očekivala sam da će trudovi biti poput intenzivnih menstrualnih grčeva, ali više sam ih osjećala poput pečenja.
  • Osjećala sam kako se pekuća bol širi kroz donji abdomen i zatim polako popušta kako trud prolazi.
  • Tijekom izgona djeteta osjećala sam pečenje, zatim sam puknula i zatim sam se osjećala mnogo bolje, vjerovali ili ne.

Bol u leđima

Svi imamo običaj misliti kako se bol javlja u području abdomena, ali kod nekih žena bol se javlja u leđima.
  • Osjećala sam groznu bol u leđima. Nisam imala nikakve kontrakcije u trbuhu koje vidite u filmovima.
  • Trudove sam osjećala kao vrlo jaku bol leđa.
  • Osjećala sam kao da mi se kamion vozi po leđima.
  • Osjećala sam trud poput noža sa svakom kontrakcijom. U doslovnom smislu sam htjela pobjeći od svojih leđa.

Bol u drugim područjima

  • Imala sam bolove u rektalnom području tijekom svakog truda od samog početka.
  • Sat vremena trudova prije epiduralne imala sam jake grčeve u gornjem dijelu bedara.
  • Osjećala sam kao da me 200 kila pritišće na svaki kuk.
  • Osjećala sam oštru bol u kukovima.
  • Osjećala sam kao da me netko bode u stražnjicu i bokove iz unutra. Nisam imala bolove u leđima ili trbuhu.

Valovi

Porod zasigurno nije izlet na plažu, ali mnoge žene opisuju valoviti doživljaj trudova.
  • Svaki trud sam osjećala kao val koji se uspinjao, imao svoj vrh i padao.
  • Mogla sam osjetiti svaki trud kako nadolazi, pojačava se, ima vrhunac i slabi. Kad je trud bio gotov osjećala sam se sasvim dobro.
  • Osjećala sam intenzivne valove bolova koji su dolazili jedan za drugim.

Pritisak

Mnogo žena osjeća pritisak, čak i prije faze istiskivanja. Bez uljepšavanja, to je osjećaj kao da Vam se "kaka".
  • Nakon epiduralne osjećala sam veliki pritisak. Iznenađenje je bilo u tome što je osjećaj više bio kao pritisak zbog pražnjenja crijeva, nego pritisak u vagini.
  • Imate snažan nagon za kakanjem, i postoji određeni pritisak prema dolje.
  • Da budem iskrena, osjećala sam kao da treba izaći velika kakica.
  • Kad su trudovi počeli mislila sam da moram na veliku nuždu.
  • Osjećala sam ektremni pritisak na rektum.
  • Imala sam veliki pritisak na vaginu.
  • Osjećala sam kao da izlazi ogromna kakica. ozbiljno. Pritisak je bio izluđujući.

Tiskanje

Mnoge žene tiskanje opisuju kao olakšanje, dok je drugima bolno.
  • Javlja se tona pritiska, i jednom kada počneš tiskati toliko boli da bi stala.
  • Trudovi su bili izdržljivi ali je pritisak na rektum bio jako intenzivan. Bilo je olakšavajuće  tiskati i neopisivo olakšanje kada se beba istisnula van.
  • Tiskanje je bilo grozno, kao da veliki zatvor stolice i kao da pokušavam istisnuti bebu iz guzice.
  • Tiskanje je bilo odlično jer sam konačno nešto mogla.
  • Zbog tiskanja su trudovi prestali boljeti.
  • Prilikom tiskanja bol je otišla u drugi plan jer sam ja otišla u drugo psihičko stanje.

Naša tijela

Neke žene se osjećaju vrlo prisutnima u svom tijelu tijekom poroda, dok druge osjećaju kao da nisu u svom tijelu.

  • Osjećala sam kao da ne kontroliram svoje tijelo.
  • Tijelo me htjelo preuzeti i raditi samo ono što treba.
  • Bilo je to poput vantjelesnog iskustva.
  • Bilo je vrlo mirno. Radila sam sa svojim tijelom i osjećala veliku snagu.
  • Osjećala sam da moje tijelo zna što radi i pustila sam ga. Mislim da strah pridonosi mnogo boli koju osjećate. Kako se strah smanjivao, bol je postajala podnošljivija.

Iscrpljenost

  • Porod je bio iscrpljujuć. Nisam mogla misliti o ničemu niti nešto raditi nakon što su trudovi počeli.
  • Bilo je to mnogo fizičkog rada, poput vježbanja s utezima.
  • Ako bih to mogla opisati, opisala bih porod kao najteži posao koji odradila u životu.
  • Bilo je iscrpljujuće. Nisam jela, pa sam imala vrlo malo energije i morala biti na kisiku oko pola poroda.
  • Tiskanje je učinilo da vrijeme proleti, ali istovremeno me iscrpilo na način na koji nisam bila spremna.

Svijetla strana poroda

  • Bila je to najljepša bol koju sam ikada osjetila.
  • Bilo je čudesno. Bolno, da, ali mogla sam na ogledalo vidjeti kako beba izlazi.
  • Šalila sam se između trudova. uopće me nije bilo strah.
  • Osjećala sam se prirodno, kao da mi je tijelo namijenjeno za porod i samo sam ga trebala pustiti da radi.
  • Bilo je bolni, naravno, ali to je drugačija bol. Nikad nisam osjetila bol s ciljem. Znajući rezultat, i da je normalno da boli, bilo je lakše za izdržati.
  • Emocionalno je bilo čudesno. Mnogi kažu da bol nestaje kada primite svoje dijete, i imaju pravo.